lördag 13 december 2008

Okej.
Prästen snackade om finanskriser och att man inte vara snäll bara vid julen.
Sen kom luciatåget.
Det var jättebra, trots att alla sjöng fel 70000 gånger. Men eftersom att majoriteten av åhörarna ändå varken knappt hör eller ser eller är upptagna med att försöka få sina galna, skrikande barn att hålla käften så märktes det inte så mycket. Ett extra plus till den lilla tjejen bredvid lucian som hade en aningen för stor krans runt huvudet, som efter många försök att med händerna få den på rätt plats istället stod och balanserade den på huvet.

Jag & min faster satt bakom två bröder i kanske 12-13-14 och 15-16-17 års åldern som spelade ett "spel". Vilket gick ut på att man skulle välja krona eller klave. Däreften kastade 15-16-17 års killen upp kronan i luften och lade upp den på armen.
Om det blev klave så fick den som valt klave smälla till en andre på käften. Och så höll det på. Bam, slap, bam !
Verkade roligt. Om man har tur i spel.

Jag har utsett en vinnare i kex-leksaks-tävlingen!
Och vinnaren är....
LOLLO !
Med motiveringen:
Det var en mening som fick mig att bestämma mig.
"Du är lika varm som såsen på en nybakt kebabpizza"
Träffsäkert. Stort grattis till dig. Och eftersom att jag ör för snål för att betala portot så får du helt enkelt priset nästa gång vi ses.

Det var allt för idag.
(Jag hängde med Svenpa & Margit)

1 kommentar:

LouiseJonsson sa...

HAHAH, detta måste vara det största priset jag vunnit någonsin ! Stående ovationer tack ! heter det så? Aja, tack mysan :)