söndag 21 december 2008

In a better place

Imorse när jag var uppe och släppte ut hästarna och gick en sväng med Foxy så kom solen fram. Solen. Säkert inte sett den sen oktober kanske, november möjligtvis. Jag skulle kunnat stå där hur länge som helst och bara suga åt mig all energi från den. Och helt plötsligt försvann min saknad till sommaren igen. Sol & snö (snön kommer).

Och kanske finns det en anledning till att jag ser ett så stort värde i mycket nu, även om det är litet. För inget är för givet. Något som man alltid trott kommer finnas, kan försvinna så fort. Någon som borde finnas vid ens sida till livets slut, kan försvinna så fort. Olika falla ödets lotter, och ofta kan man tycka att de faller fel.

Om någon skulle klarat det, så skulle det varit du
Det är nu jag önskar att himlen verkligen finns,
och att vi kan ses där igen.
För då är det okej om det tar lite tid,
bara vi möts igen, i himmelen.

Inga kommentarer: