måndag 15 december 2008

Abstinens efter Julafton

Jag vet inte vad som hände nyss.
Jag var mitt inne i det amerikanska inbördeskriget och general Lee skulle precis kapitulera. Sedan vaknar jag. 3 timmar senare. Med alla häften och anteckningar runt mig i sängen. Jättebra, jättebra.
Historiaprovet kommer gå åt helvete.
Jag kommer säkert somna då också.

Och istället för att ta igen de 3 timmar jag skulle pluggat på så slår jag ihjäl tid här framför datorn istället. Jag är så vek, så vek.
Men jag har ju feber också.
Alla tycker synd om mig? Bra.

Jag anser fortfarande att Lollo är skyldig mig 50spänn efter att vi tjaffsade om vilken dag Jesus var född på. Lollo hävdade julafton och jag juldagen. Senare visar det sig att han är född på våren? Men tack vare 118 100's sms-tjänst så anser jag mig ändå ha rätt. Enligt den kristna tron föddes han på juldagen. Och det var det heliga vi snackade om!
Ge mig en svårknäckt nöt,
sötare gröt,
djupare dopp i grytan,
glittrigare glim
och grötigare rim
och mer Arne Weise i rutan

Inga kommentarer: