torsdag 9 oktober 2008

slåss för Disney

Höstlov - Holland
Jullov - Egypten
Sportlov - Österrike
Det är vad som är planerat än sålänge. OCH JAG ÄR GLAD.

Det bästa med nästan alla resor är flygplatserna. Så mycket folk. Alla så olika. Förväntansfulla att åka iväg eller glada över att komma hem. Familjer och vänner som står och väntar, avsked, skratt & tårar. Flygvärdinnorna som rullar sina resväskor och deras klackar som ekar. Röster, snarkningar, olika nationaliteter.
Fast jag minns en flygplats vi mellan-landade på i London när vi var på väg till Florida. Jag var kanske 4 eller 5 år, och det var paradiset där eftersom att de hade den fetaste lekparken. Som en himmel, fast bättre! Lianer, bollar, tunnlar, enorma gosedjur, piratskepp och you name it. Det var som ett litet träningsläger innan den stora matchen som skulle ske i Florida - DISNEYLAND! Jag hade nog aldrig varit lyckligare. Jag flög väl runt i lekparken i en timma eller två, enda tills (det sjuka är att jag minns alltt som om det var igår) en fet unge drar tag i min fot när jag svingar mig i en lian. Jag flyger ner på golvet (som var väldigt mjukt) och ungen flyger på mig! Han var äldre än mig och vägde dubbelt eller tre gånger så mycket mer. Jag vrider och vänder mig och kämpar för livet, men jag är chanslös. Fettot sitter på mig och jag kommer inte loss. Jag började gråta och skrika, men inte för att jag var rädd för honom. Det enda jag kunde tänka på var att jag inte skulle få träffa mina största idoler Simba, Pocahontas, Aladin (han skulle inte få hindra detta och hade jag vägt några kilo till så hade jag vridit nacken av snorungen). Men jag kan inte flytta mig en centimeter. Och mitt hopp börjar ta slut. Jag kommer inte komma fram till Disneyland, jag kommer sitta fast här under tjockisen (ja det kändes så).

Tillslut kom min räddning, som en Robin Hood, hoppandes in i denna enorma lek-djungel. Det kan ha varit en kinesisk kvinna, för jag förstod inte ett ord av vad hon sa. Det var nog inte den dumma ungens mamma, för han såg mer ut som en rödaktig, fet engelsk pojke. Och hon skällde ut honom. Jag slutade gråta och gick och lekte med en kanske 2m hög, uppblåsbar, rosa bläckfisk.

Ja, jag minns allt. Och ja, jag fick träffa Långben, Musse, Mowgli och alla mina andra vänner.

Inga kommentarer: