lördag 11 oktober 2008

*kollar på tv-tablån* -Vad händer ikväll?

Igår fick min habibi nya skor, så nu blev det ut och ösa i skogen (kanske några pass på ridbanan, hm). Det var fredag igår. Och jag gjorde inte ett piss. Jag var hemma för första gången på länge. Jag var i stallet till kl 22 och bara pysslade och myste med hästara (pyssla, härligt ord). Och helt plötsligt förstod jag hur mycket jag älskar dem.
Sen hittade jag en film med avsnitt från Hey Baberiba, och det är lika kul fortfarande! Känns inte som att det är lika bra program på tv nu för tiden. Förr fanns både "Fångarna på fortet", "Gladiatorerna", "Sikta mot stjärnorna" osv. Det var ju rena rama festen på fredagkvällar. Nu sänds dåliga serier som är alldeles för långa för att man ska orka följa. + att man aldrig är hemma längre.
Saknar lite det där med att vara hemma med familjen. Visst, om jag vill kan jag ju fortfarande göra det, men en fjärdedel är ju borta.

Och eftersom att mitt rum är otroligt stökigt och hela min säng är full av kläder och grejer så sov jag i Hampus säng inatt istället. Kände mig extra lat, och det känns som att jag kommer göra det flera nätter nu. För städa är inte min starka sida.

Idag är det castorama med friidrotten, sista grejen innan vi börjar med inne-träningarna.
Sen äre FEST.

Inga kommentarer: