onsdag 15 oktober 2008

Back on track

CAM, vår lärare, är en slavdrivare utan dess like. Jag lovar att hon bara sitter hemma och myser (skrattar lite hånfullt och gnuggar händerna) när hon vet att vi sliter häcken av oss. Jag blir i princip både svettig och anfådd så fort trycker jag på tangenterna. Men hur fort det än går så kan jag ännu inte se något slut... Det får bli till att följa Arons råd om att göra en hel kanna kaffe och sitta uppe hela natten tills jag är klar med helvetet. Jämförande av statsskick i jag vet inte hur många länder, ingåede studier i ett visst land och jämförelse av en massa länders presidenter till råga på allt ! You may burn in hell lilla Cammy...

Mamma är hur stolt som helst efter att för första gången i sitt liv gjort köttbullar som gick att äta. Pappa och jag var otroligt skeptiska först och var väl kanske lite för elaka innan vi smakat. Vi fick se oss slagna.. dom var perfekta! Så just nu står hon högst upp på listan för men som ska fixa köttbullarna till julafton (hade det varit min lott hade alla fått äta köttbullar från Findus).

Inget har egentligen kunnat gå fel idag. Dagen börjar med ett prov i italienska. Första sidan är som vilket prov som helst. Men baksidan..
DISNEY-dags! Ja, vi skulle gissa vad Musse, Kalle & Långben heter på italienska.
Helt underbart.
Förra gången lyckades jag pricka rätt på "veckans smådjur" som kan dyka upp ibland. Extra stolt blev jag. Och jag kommer aldrig glömma att "pipistrello" betyder fladdermus.

Happy times, I aint looking back. (Eller kanske, men jag bryr mig inte om det)

Inga kommentarer: