onsdag 3 september 2008

You wish

Höst all the way. Scarfar, halsont, löv, dricka te, titta på film och mysa med någon. Men, med vem?

Att städa ur garderoben. Varför, varför, känns det alltid som att starta ett nytt liv? Jag har även flyttat över mycket till en annan garderob.. Kommer jag då börja leva ett dubbel-liv? Behöver man inte ha ett förhållande så att man kan vara otrogen eller iallafall vara hemlig agent för att kunna leva så? Eller funkar det att leva som jag gör? Inte för att kritisera, men det slog mig att om detta inlägg varit skrivit av "Blondin-Bella" hade det inte handlat om livet, utan om alla klädesplaggen som förflyttats. Vilket det lite gör. Men vem bryr sig om det.

Åt min första "fortune cookie" idag. Jag var livrädd. Vet inte om jag inbillade mig att det skulle bli som i "Freaky Friday".. Såg framör mig hur en liten kines uttalade en förbannelse över den, något i stil med olycka hela livet. Men sen kom jag att tänka på hur många stjärnfall jag sett, och att jag alltid önskat mig samma sak. Känns som om alla dom stjärnorna väger mer än en liten kaka. Men ändå. Jag ska aldrig mer äta någon sådan. Jag ska fortsätta titta efter stjärnfall. (Det stod inget farligt på min lapp, det var ganska gulligt. Men jag eldade upp den ändå, den gav mig kalla kårar).

You'd better think first 'cause with every wish there comes a curse

Inga kommentarer: