torsdag 4 september 2008

Hello world

"I've got the whole world, in my hands!
I've got the whole world, in my hands!"

I'VE ALWAYS WANTED THE WORLD! Now it's mine!
Jag kände mig så mäktig, men fick sen höra;
The world is not enough..
Vadå? Först tänkte jag; Hela världen räcker väl gott och väl? Eller ska jag stå och posa med hela universum? Jag kan ju bestämma allt! Precis hur coolt som helst.
Sen, förstod jag. Hela världen är inte tillräckligt för vad jag vill ha. Vad ska jag med ett stort jordklot till? Jag skulle kunna leka Gud om jag ville. Kasta runt hela planeten, snurra den på fingret som en basketboll, sparka iväg er till en annan galax. Skaka er så pass att ni rammlade av och föll rakt ut i rymden. Men till vilken nytta då?

The world is not enough - You are the only thing I want

The only thing that really matters.

Inga kommentarer: