måndag 1 september 2008

Stort hus, men ingen hemma


Halsen har satt igång igen. Hoppas verkligen inte att det blir långvarigt den här gången. Jag har hellre 40graders feber än att ha ont i halsen. Sådär riktigt ont.


Det är väldigt tomt här hemma. En i familjen har ju flugit ut. Och han flög ända till Uppsala. Egentligen har jag väl inte förstått flytten, känns som att jag går och väntar på att jag kommer stöta på honom nere i köket varje morgon som innan. Men nje. Inga mer bråk om vem som tagit den sista juicen och om vem som ska sitta i framsätet (iofs så slutade vi väl bråka om det där med framsätet för flera år sedan, men ändå). Jag behöver någon att avreagera mig på, men också att prata med. Såna saker var en bror rätt bra att ha till. Låter lite som att han inte finns längre, men det blir liksom inte samma sak att ringa och skälla ut honom genom telefonen bara för att han snor mina cd-skivor (vilket han inte längre kan göra). Jag får väl hitta någon annan att bråka med, och tjata på, och berätta saker ingen annan vet för. Fast jag tror vi kommer klara av det rätt bra att vara syskon på distans.


Haha, festen här i lördags. Innehöll väl allt egentligen. Vad är väl en fest utan bråk, rödvin på vit soffa, krossad lampa, öl över hela golvet, ett bett från en häst, en avbruten åra och en väldigt söt kille. Shit happens when you're drunk, even more when you party naked.

Inga kommentarer: