lördag 26 januari 2008

"Tänk om man kunde hälsa på sig själv i framtiden"

Igår startades en mycket intressant diskussion.
Jag, Pao, Mathilda & Izza pratade om framtiden. Ingen av oss vet vad vi ska göra då, vad vi ska jobba som, var vi ska bo osv. Men efter en stund så visade det sig att vi visste vad varandra skulle göra! Efter att ha suttit och spånat ett tag så kom vi överens om vilket yrke var och en skulle ha, med ett undantag.

Mathilda: Kommer jobba på någon tidningsredaktion, tänk Cosmopolitan. Trendigt snygg, bära runt på massor med papper, leva lite vid och runtomkring modellbranschen typ.
Pao: Flygvärdinna. En blå dress, läppstift, sött leende & trevlig. Kaffe? Te? Kaffe? Te?
Izza: Chef, såklart. Ordning och reda, löning på freda'. Framåt, ordningssam, rättvis och har stenkoll på allt, smart är hon också.

Men jag då? Ingen kunde få något grepp om mig..
Polis? Bartender? Nästa Klüft? många förslag kom upp, men inget passade riktigt.. De andra hade varit så lätta att föreställa sig, men med mig gick det bara inte ihop sig.
Kommer jag aldrig bli vuxen kanske?
Slutligen efter många ronder fram och tillbaka var det i alla fall enade om att jag kommer jobba utomlands, i ett varmt land.

How about mina drömmars drömmar, Australien?

Inga kommentarer: