tisdag 29 januari 2008

PMS

Om killar visste..! Om de visste hur det är att vara tjej ibland!!
"Premenstruellt syndrom, PMS, är ett samlingsbegrepp för olika typer av fysiska och/eller psykiska besvär under förstadiet till menstruationen och som i vissa fall kan utgöra ett handikapp. Många kvinnor kan även ha uttalade besvär vid ägglossning. Bland de psykiska besvären kan noteras nedstämdhet, humörsvängningar, ångest och oro. Vissa kvinnor kan även uppleva olika typer av smärta, bland annat eftersom kroppen behåller mer vätska dagarna innan mens och bland annat kan orsaka svullen mage. Många kvinnor får även ömmande bröst, migrän eller känner sig allmänt illamående. Troligtvis grundar sig besvären i överkänslighet för hormonet progesteron."

Jotack. Senaste veckan har jag varit otroligt irriterad (ber om ursäkt för det), konstant huvudvärk, kramp i magen, haft migrän i helgen, behöver jag fortsätta?
Men det går troligare mot en ljusare framtid nu. Jag kommer vara trevligare. (Ännu trevligare om ni ger mig choklad i dessa svåra tider).

Utöver denna tortyr så försöker även lärare att ta livet av Sp1c.
Bara åsynen av "Voldemort" gör att man vill spy. Jag mår redan illa, och det blir knappast bättre av att sitta på hennes evighetslektioner, känna hennes stank, kolla på hennes glugg, skägget, skelande ögon och jättefina hållning (antar att jag ska vara tacksam för att jag slipper se hennes "tår" nu under vintern. Finns en anledning till varför jag fasar inför varmare väder, jag vet att sandalerna åker fram, och då släpper hon tånaglarna lösa igen). Jag bara längtar tills vi ska få ha sex och samlevnad med henne! Det kommer bli mycket intressant att få höra om hur det var att ha sex på medeltiden.

"Snart är det lördag igen"

Inga kommentarer: