söndag 30 november 2008

Förändringar

Jag var i Stockholm i fredags, med en kurs jag läser i skolan. Vi var på opera bland annat (häftigt). Men jag orkar inte berätta allt om det, det var coolt iaf. Men vad jag ville säga var att resan har bidragit till att jag gjort bort mig själv. Ett antal gånger nu.
I bussen på väg upp till huvudstaden så bad en lärare som var med oss att ta hennes nummer ifall att något skulle hända eller att vi tappade bort oss. Så alla knappade in hennes nummer och kände sig extra säkra.
Det jobbiga hände sedan på vägen hem när jag rastlös låg och halvsov längst bak i bussen och började skicka sms till ett antal personer. Läraren börjar nämligen på samma bokstav som en kompis till mig. Så jag skriver ett sms, som inte vuxna borde läsa, och sänder till min vän.
Tror jag.
Min telefonbok blev lite förändrad efter att ha lagt till en person.
Eftersom att nästan alla sover så hör jag hur det längst fram i bussen plingar till,
sedan; nemen?! Vad i ...?!

Och samma sak för precis 2minuter sen, skriver jag ett sms och är lite för snabb med fingrarna och skickar iväg ännu ett sms till denna lärare. I ren vana av att det är en annan person på just den platsen i telefonboken.

Lyckligtvis är jag nog anonym i hennes mobil, men skulle hon få tanken att söka upp numret på hitta.se så uppstår nog en konstig situation, då hon känner min pappa mycket väl och det är min pappa som numret står på.

Kanske fixat ett mvg ?

Inga kommentarer: