lördag 1 mars 2008

Long time no see


Kommit hem efter bästa veckan i Österrike.
Tänker inte säga så mycket, för det som händer där stannar där bestämde vi. Många fina kort blev det iallafall. Här ovanför är jag och en av mina vänner som jag känt längst, Ebba.
Gammal kärlek rostar aldrig.

Jag har legat sjuk nu i 10dagar, varav 7 har varit med feber. Jag har missat prov och genomgångar till prov, jag har missat att fira en kompis, och jag har missat Junior-SM. Som jag laddat för så in i helvete. Tränad & i toppform. Men sedan får jag en virusinfektion och nu får jag helt enkelt vänta till i sommar.

Och nu har jag tittat på Melodifestivalen. Hm, förr lyssnade jag på låtarna, men nu längtar jag bara till paus-underhållningen.. Känns som att den så kallade festivalen blivit en utragen cirus, som håller på i alldeles för många veckor. Jag förstår inte de artister som ställer upp och har utländska teman, titlar eller sjunger på andra språk. Senaste jag såg t.ex: Razborka
Varför? Tänk om Malta skulle komma till den stora finalen och sjunga sin refräng på svenska.. För mig så skulle det kännas otroligt konstigt, jag skulle garva, men det skulle vara konstigt. Så jag tycker: Svenska eller engelska i den svenska melodifestivalen, sen får det va.
Och det största frågan: Varför sänds inte melodifestivalen i radio istället för på tv?

Inga kommentarer: